Uzaydan gelen virüsleri içeren “dışarıda” adlı bir fikir üzerine onlarca yıllık araştırmanın bir özeti yakın zamanda yayınlandı ve bu durum Dünya üzerindeki canlılık tarihi hakkında spekülatifler ortaya çıktığında, nasıl bilimsel olabiliriz gibi soruları artırıyor. Bu araştırmada toplamda 33 isim yazar olarak listelendi ve araştırma ‘Progress in Biophysics and Molecular Biology’ tarafından yayınlandı. Bilim yazarı Stephen Fleischfresser, iyi bilinen iki bilim insanının geçmişinin derinliklerine iner. Bu isimler; Edward Steele ve Chandra Wickramasinghe’dir. Okumaya değer. Steele, onun meta-Lamarckism olarak adlandırdığı ve evrim konusundaki görüşlerini rastgele mutasyonlardan ziyade çevrenin etkisi ile belirlenen gen değişikliklerine dayandıran bir bağışıklık uzmanıdır. Diğer taraftan, daha az tartışmalı kariyeri olan Wickramasinghe ise Sir Fred Hoyle’ın yıldızlararası toz üzerinde karmaşık karbon moleküllerinin üretimini açıklayan hipotezini ampirik olarak doğrulamak için kabul etti. Wickramasinghe ve Hoyle bir başka uzay biyoloji tezinden sorumlu oldu. Sadece bu, organik kimyanın kökeninden fazlasına dayalı. Hoyle Wickramasinghe (H-W) Cometary (Kozmik) Biyoloji tezi, evrimin yönünün gezegenimizde başlamayan biyokimyadan önemli ölçüde etkilendiği yönünde oldukça basit bir iddiadır. Wickramasinghe’nin kendi söylemiyle, ” Kuyrukluyıldızlar, kozmozdaki ve dünyadaki yaşamın taşıyıcıları ve dağıtıcılarıdır ve Cometary girdilerinin bir sonucu olarak geliştiler.” Wickramasinghe’nin iddiasına göre, bu girdiler uzay amino asitleriyle sınırlı değil. Aksine, kendilerini organizmaların içine alan, evrimini bütünüyle yeni yönlere iten virüsleri içerir.”Kambriyen Patlamanın Nedeni – Karasal mı Kozmik mi?” başlıklı rapor, yaklaşık yarım milyar yıl önce okyanuslarımızdaki yaşamın çeşitlendirilmesinde, uzaylı retrovirüslerin yağmurunun önemli bir rol oynadığı sonucuna varmak için var olan araştırmayı çekiyor. “Böylece retrovirüsler ve diğer virüsler, kuyrukluyıldıza ait kalıntıların özgürleştikleri varsayımıyla, hem potansiyel olarak yeni DNA dizilerini yeryüzüne ait genomlara ekleyebilir, hem de somatik ve germline genomlarda daha fazla mutajenik değişim sağlayabilirler.” Devam etmeden önce derin bir nefes alalım çünkü alıştırma vakti. Bu süreç boyunca bir grup kafadan bacaklılar olarak bilinen yumuşakçalar ilk olarak kollarını kabuklarının altından uzattı, müthiş bir şekilde ölçülerine göre dizili olarak kollara ayrıldı ve şekilleri dikat çekecek derecede kısa sürede bir çerçeve gibi göründü. Bu organizmaların genetikleri bugün ahtapotları ve mürekkep balıklarını içeren kendi başlarına oldukça tuhaf hayvanlar. Makalenin yazarları, bu genetik garipliklerin uzayda bir yaşam belirtisi olabileceğine dair oldukça cüretli iddialarda bulundu. Bu kez uzay virüsleri değil, ama ılık sularımızda çözülmeden önce durağan bütün genomlar donmuş halde bulunuyor. ” Böylece bir kaç yüz milyon yıl önce buzlu bolidlere giren, dondurulmuş kalamar ve / veya ahtapot yumurtaları hiçe sayılmamalı.” şeklinde yazıldı. Gazeteyi incelerken, Doğu Finlandiya Üniversitesi’nden tıp araştırmacısı Keith Baverstock, virüslerin ortaya çıkmasının ilginç zaman çizelgesinin H-W tezi ile makul bir şekilde uyuştuğuna dair çok fazla kanıt bulunduğunu kabul ediyor. Fakat bilimin ilerleyişi bu şekilde değil. Baverstock ” Bu makalenin, hayatın kökeni hakkındaki tek başına teorilerin bilimsel değerinin şüpheciliğini haklı çıkardığına inanıyorum.” dedi. ” Makul ama kesin olmayan kanıtların ağırlığı büyük olsa da önemli olan nokta bu değildir.” Fikir, özgün ve heyecan verici olduğu kadar provokatiftir, özetteki hiçbir şey bizim Dünya üzerindeki yaşamı var olan konjektürden daha iyi anlamamıza yardımcı olamaz. Yine de yerinde gerekli uyarılarla belki bilim, şimdi ve sonra da bol dozda çılgınlığın üstesinden gelebilir. Gazete editörü Denis Noble “daha ileri araştırmaların gerekli olduğunu kabullendi. Ancak son yıllarda uzay tabanlı organik kimya ile ilgili gelişmeler göz önüne alındığında, tartışma için bir yer var. Noble ” Uzay kimyası ve biyolojinin önemi arttıkça, tartışmaları teşvik etmek için fizik ve biyoloji arasındaki arayüze ayrılmış bir dergi için uygundur.” dedi. ” Gelecekte, fikir kesinlikle test edilebilir hale gelecek.” Her ihtimale karşı bu testler spekülasyonları doğrulasa da geri dönüşler için hazırlıklı olmanızı öneririz. Bu yumurtaları ne zaman geri isteyeceklerini kim bilebilir? Bu araştırma Progress in Biophysics and Molecular Biology’de yayınlandı.

Kaynak: beyinsizler.net

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here